Autoschadeherstel

Autoschadeherstel

Trends in de autoproductie

  • In de laatste 10 tot 15 jaar is het gebruik van hoogsterkte staal het gebruik van standaardstaal en andere ferrometalen significant ontgroeid. Ook het gebruik van lichtgewicht materialen, zoals aluminium en composieten is duidelijk toegenomen.

    Alle moderne auto's bevatten nu onderdelen die zijn gemaakt van zeer sterke materialen, naast onderdelen van materialen die erop zijn gericht om de impact van een botsing op te vangen en zo de passagiers te beschermen.

    Het gebruik van hoogsterkte staal heeft ook de dikte van het plaatwerk verminderd en dus het gewicht van de auto verminderd, maar tegelijkertijd is de veiligheid bij botsingen gelijk gebleven.

Automaterialen
  • Iets anders dat is gewijzigd, is de wijze waarop de carrosserie wordt gebouwd. Dankzij de nieuwe materialen komen puntlassen nu niet zo vaak meer voor, maar is het gebruik van lijmen en klinknagels toegenomen. Dit leidt ook tot nieuwe reparatiemethoden, zoals het toegenomen gebruik van hardsolderen en het gebruik van lijmen in combinatie met klinknagels.

    Het resultaat van de wijzigingen is de manier waarop moderne auto's moeten worden gerepareerd:

    De soorten sterk staal zijn gevoeliger voor thermische belasting en door de afgenomen dikte van het plaatwerk moeten de slijp- en schuurmethoden nauwkeuriger worden uitgevoerd, om het verlies van de structurele integriteit te vermijden.


  • Slijpen en grof schuren in de carrosseriewerkplaats

    Slijpen en grof schuren in de carrosseriewerkplaats

      De slijp- en schuurprocessen in de carrosseriewerkplaats kunnen worden onderverdeeld in diverse gebieden:

        

      1. Het verwijderen van lak, voorafgaand aan lassen of verlijming om het materiaal te strippen tot op het metaal om de reparatie te kunnen uitvoeren.
      2. Het metaal bewerken om lasnaden of -plekken te verwijderen.
      3. Metaal snijden

      Voor al deze activiteiten biedt 3M oplossingen die u helpen uw productiviteit te verbeteren en die zorgen voor een soepele overdracht naar de spuiterij voor de definitieve afwerking.

webLoaded = "false"
  • Reparatie van lasnaden en zware schade aan het oppervlak

    Reparatie van lasnaden en zware schade aan het oppervlak

    De epoxy metaalplamuur vervangt het traditionele tinsoldeerproces wanneer het gaat om vervormingen door moderne lage-temperatuur lastechniek en reparaties van diepe deuken op hoogwaardig staal, gegalvaniseerd staal en aluminium ondergronden.

  • Voorruit vervangen en plaatsen

    Voorruit vervangen en plaatsen

    Er is een reeks polyurethaan kitten bestaande uit één component verkrijgbaar, die speciaal zijn ontwikkeld voor het lijmen van de voorruit en de zij- en achterruiten. De lijm is makkelijk te spuiten met 3M™ spuitpistolen en is verkrijgbaar in binnenbekertjes en patronen van verschillende grootte. Er worden drie versies van de lijmen geleverd voor wegrijdtijd van één, drie of acht uur.

  • Processen voor het afdichten van naden in de carrosseriewerkplaats

    Processen voor het afdichten van naden in de carrosseriewerkplaats

    3M biedt diverse oplossingen voor het afdichten van naden voor uw afwerkingsvereisten - in combinatie met diverse applicators, garandeert dit resultaten die kunnen worden afgestemd op het OEM-uiterlijk. Of het nu gaat om standaardnaden, om nat-in-natprocessen of om afdichtmiddelen die kunnen worden gespoten, de reeks van 3M biedt een uitgebreide keuze.

  • Lijmen van panelen en structuren

    Verlijmen van plaatwerk en van structurele onderdelen voor het autoschadeherstel

    Waar een volledig lasproces niet mogelijk is of niet wenselijk is om een niet-structureel vervangend onderdeel in een auto te plaatsen, kunt u eenvoudig gebruik maken van het 3M Plaatwerklijmproces.

    Wanneer u een structurele lijm nodig hebt voor hechttoepassingen, is het 3M-proces voor Impact Resistente, structurele lijm de aangewezen keuze. Diverse OEM’s bevelen dit proces aan voor de absorptie van de krachten die vrijkomen bij een aanrijding. Deze lijm kan ook worden gebruikt op structurele onderdelen.

  • Toepassing van beschermende afwerkingscoating

    Toepassing van beschermende afwerkingscoating

      3M™ Accuspray™ Pressurised HGP-spuitpistool en PPS™ Pressure Cups zijn ontwikkeld voor coatings met een hoge viscositeit, zoals bescherming voor de onderkant van de carrosserie, highbuild primers en antisteenslagcoatings.

      Omdat het mogelijk is om de dikte en de afwerking onder controle te houden, zorgt dit systeem voor minimale verspilling van materiaal en tijd, zodat het tegelijkertijd efficiënt en effectief is - en bovendien wordt het reinigingswerk gereduceerd tot het minimum. De Accuspray™ verstuivingskoppen/spuitmonden maken verschillende structuren voor de coatings mogelijk, wat betekent dat u eenvoudig verschillende OEM-structuren kunt matchen, totdat u de gewenste afwerking hebt.

  • Bescherming tegen roest met was

    Bescherming tegen roest met was

    Doordat de onderlagen die worden gebruikt in de automobielindustrie, continu in ontwikkeling zijn, bevelen brancheorganisaties en OEM’s allebei het gebruik van inwendige beschermingswas aan om roest te voorkomen.

    3M™ Inwendige beschermingswas oranje of transparant zijn een eenvoudige en effectieve manier om de belangrijkste onderdelen van auto's te beschermen tegen roest.


  • Nieuws

  • Kennis

  • Waar te koop

  • Ondersteuning


Volg ons
Wijzig land
België - Français | Nederlands