Ontdek nauwkeurige reparatiemethoden voor reparatie van diepe deuken op ultramoderne ondergronden met 3M™ FC epoxy metaalplamuur.
Het egaliseren van een deuk door eraan te trekken leidt vaak tot minieme onvolkomenheden of overstrekking van het dunne staal. Om eventuele oppervlaktedefecten af te dichten, moet een niet-hygroscopisch vulmiddel worden gebruikt om te voorkomen dat vocht het metaal binnendringt en corrosie veroorzaakt.
Nauwkeurig slijpgereedschap zoals Festool Automotive Systems roterende excentrische schuurmachine ROTEX in combinatie met 3M™ Cubitron™ II schuurmiddelen zorgen voor minder schuurstappen met een betere afwerking doordat fijnere korrels worden gebruikt.
Het gebruik van 3M™ FC epoxy metaalplamuur geeft u een niet-hygroscopisch vulmiddel met een uitstekende hechting op aluminium, staal en gegalvaniseerd staal, dat in staat is om eventuele microdefecten te dichten.
Klik op de afspeelknop in de afbeelding om de video te bekijken
Download de brochure voor de reparatie van diepe deuken (pdf, 5,4 MB)
Ontdek ons assortiment producten voor het verwijderen van beschadigde panelen om u te helpen bij het uitvoeren van hoogwaardige, efficiënte reparaties in uw schadeherstelbedrijf.
Stapsgewijze proceshandleiding om een diepe deuk in een carrosseriepaneel te repareren
Tip: Verwijder de lak niet volledig van het beschadigde gebied; dit stelt u in staat het proces voor deuken uittrekken beter te voltooien en verkleint de kans op maken van gaten in de ondergrond.
Aanbevolen producten:
Aanbevolen producten:
Opmerking: Zorg er altijd voor dat de apparatuur juist is gekalibreerd, afhankelijk van de materialen die worden gerepareerd.
Tip: Om onregelmatigheden in het oppervlak of minieme onvolkomenheden in de ondergrond te vermijden, probeer het product gelijkmatig te verdelen over het reparatiegebied.
Opmerking: Deze moderne methode verkleint de kans op het ontstaan van gaten in het paneel en vermijdt het dun worden van de ondergrond als gevolg van gebruik van te grove schuurkorrels bij het verwijderen.
Aanbevolen producten:
Festool Automotive Systems RO 125
3M™ Hookit™ Cubitron™ II 80+ - 120+, 125 mm
Aanbevolen producten:
Opmerking: Een nieuwe patroon moet vóór de eerste applicatie worden geëgaliseerd om een grondige menging van het product te waarborgen. Na het eerste gebruik is geen verdere egalisatie nodig.
Aanbevolen producten:
Gebruikstip: Bij lage omgevingstemperaturen het oppervlak en materiaal vóór het aanbrengen opwarmen tot circa 30 °C helpt de uitharding te versnellen.
Tip: Het voorschuren zou eventueel ook kunnen met traditionele schuurmachines.
Aanbevolen producten:
Festool Automotive Systems RO 125
3M™ Hookit™ Cubitron™ II 80+ - 120+, 125 mm
Aanbevolen producten:
Aanbevolen producten:
Hier zijn enkele waardevolle inzichten in specifieke uitdagingen bij het repareren van diepe deuken in een autopaneel, inclusief handige tips om veelvoorkomende problemen te voorkomen, zoals...
Uitdaging voor de klant:
Gangbare methoden voor reparaties van diepe deuken kunnen leiden tot defecten en minieme onvolkomenheden in moderne staalsoorten en ondergronden, die tegenwoordig worden gemaakt van dunnere plaatpanelen.
Technische tip:
Lasapparatuur moet correct worden gekalibreerd om te veel warmteopname te voorkomen. Verdeel de energiebelasting over het hele reparatiegebied tijdens het trekken, om eventuele gaten en overstrekking van de ondergrond te voorkomen.
Uitdaging voor de klant:
Het repareren van beschadigde platen van moderne staalsoorten en hoogwaardig staal in aan de buitenkant van een voertuig kan problematisch zijn vanwege hun zeer speciale eigenschappen. Deze staalsoorten zijn gevoelig voor thermische belasting, wat een negatieve invloed kan hebben op de verhardingseigenschappen van het staal.
Technische tip:
Voorkom dat er hitte in het slijpproces wordt veroorzaakt door gebruik van nauwkeurig slijpgereedschap te gebruiken, zoals Festool Automotive Systems roterende excentrische schuurmachine ROTEX in combinatie met 3M™ Cubitron™ II schuurschijf. Dit genereert een betere afwerking door een gewijzigde korrelaanbeveling, een kleiner reparatieoppervlak en een betere kwaliteit van de reparatie van de deuk "vanaf het begin" met als doel de structurele stijfheid te behouden.
Uitdaging voor de klant:
Vulmiddelen van polyesterhars hebben doorgaans minder hechting en slechtere mechanische eigenschappen dan producten op basis van epoxyhars. Polyester plamuur heeft hygroscopische eigenschappen en absorbeert water, wat op de lange termijn kan leiden tot corrosie en delamineren.
Technische tip:
Het gebruik van 3M™ FC epoxy metaalplamuur geeft u een niet-hygroscopisch vulmiddel met een uitstekende hechting op aluminium, staal en gegalvaniseerd staal, dat in staat is om eventuele microdefecten te dichten.
Niet gevonden wat u zoekt? Of misschien wilt u een demonstratie regelen? Klik hier om contact op te nemen!
Kies altijd de juiste persoonlijke beschermingsmiddelen: bescherming van ogen, handen, gehoor en luchtwegen, afgestemd op uw werk en werkplek!
We hebben niet alleen oplossingen om deuken uit een autopaneel te verwijderen. Bekijk ons uitgebreide assortiment van oplossingen voor al uw autoreparatiebehoeften!
Een van onze Rail Industry Solutions experts zal binnenkort contact met u opnemen.
Er ging wat fout. Probeer het later opnieuw.