Bij duisternis of in het donker ziet u uiteraard veel minder dan op klaarlichte dag.
Hoe eerder u een obstakel herkent of hoe eerder u een verkeersbord of bewegwijzering kunt lezen, hoe meer tijd u heeft om te reageren.
Als uitvinder en producent van o.a. verkeersbordenfolie, heeft 3M veel onderzoek gedaan naar een zo hoog mogelijke reflectie, vanuit elke hoek.
Werd in 1939 nog gebruik gemaakt van glasbolletjes – kattenogen – voor de reflectie, tegenwoordig is dat de Full Cube Corner technologie. Door deze technologie wordt een aanmerkelijk hogere reflectie bereikt, ook onder grote hoeken (zowel zijlings als in de hoogte).
Hierdoor is een verkeersbord zowel door bijvoorbeeld een vrachtwagenchauffeur als voor de chauffeur van een personenauto op grote afstand goed leesbaar. Ondanks dat de afstand tussen de koplampen en de bestuurder totaal verschillend is.
Bij de Full Cube Corner technologie worden door exact naast elkaar geplaatste prisma’s, die allemaal een volkomen identieke vorm hebben, het licht zeer precies gereflecteerd. De geoptimaliseerde vorm van de prisma’s zorgt ervoor dat enkel het ‘werkend, reflecterend’ deel van de prisma gebruikt wordt voor extra lichtoutput.
Verkeersborden en bewegwijzering kunt u hierdoor op grote afstand lezen, onder alle weersomstandigheden, zowel overdag als ’s nachts.