1. Mobiele opleidingsmodule voor veiligheidstrainingen op elke locatie
  • Mobiele opleidingsmodule voor veiligheidstrainingen op elke locatie

november 25, 2019

• 3M introduceert nieuwe mobiele opleidingsunit voor besloten ruimtes

De opleiding komt naar de klant: Met de nieuwe mobiele opleidingsmodule van 3M kunnen opleidingen en cursussen voor het betreden van en werken en redden in besloten ruimtes nu nog flexibeler worden uitgevoerd. Opleidingen kunnen bijna overal gegeven worden.

Regelmatige opleidingen zijn onmisbaar om ervoor te zorgen dat in besloten ruimtes alle bewegingen automatisch worden uitgevoerd. Volgens de wet is het verplicht om medewerkers een opleiding te laten volgen. Daar is echter heel wat organisatie, tijd en verplaatsingen voor nodig. Naast het omvangrijke cursusaanbod in het opleidingscentrum te Zwijndrecht (BE) biedt 3M ook decentrale opleidingen aan – direct bij het bedrijf zelf. Naast de beproefde Mobile Training Unit (MTU) is er nu ook “MTU light”, een nieuwe speciale trailer voor een breed scala aan opleidingen.

Mobiele en flexibele opleidingsmogelijkheden
      De nieuwe MTU light werd speciaal in het leven geroepen voor opleidingen in werk- en reddingssituaties in besloten ruimtes. Gecertificeerde trainers komen rechtstreeks met de unit naar de locatie van de opleiding. De trailer is volledig uitgerust om verschillende opleidingsniveaus en bijscholingen professioneel uit te voeren. De speciale module biedt tal van mogelijkheden, bijvoorbeeld om de toegang van bovenaf of langs de zijkant en reddingen te oefenen. Dankzij de videobewaking binnenin de trailer houdt de trainer altijd een oogje in het zeil, wat ook ideaal is om de prestaties later in detail te bespreken.

Moeilijke omstandigheden simuleren
      Een mistmachine in de trailer maakt het mogelijk om moeilijke omstandigheden bij slecht zicht te simuleren of om het ventileren van besloten ruimtes te oefenen. Met een tunnelsysteem en verdere instelmogelijkheden biedt de module tal van opties om de opleiding aan te passen aan de vraag.

Snelle opstelling binnen of buiten
      De module kan zowel binnen als buiten worden gebruikt, de opstelling duurt nauwelijks meer dan 20 minuten. De diensten van MTU en de nieuwe MTU light zijn met name interessant voor bedrijven in Nederland en Wallonië. Bedrijven uit Vlaanderen kunnen ook in 3M's 220 vierkante meter grote opleidingscentrum in Zwijndrecht (BE) terecht. Het centrum biedt de modernste faciliteiten en kan het hele jaar door worden gebruikt.

Meer informatie op: http://beneluxtraining.3m.com/workingatheight

3M is een handelsmerk van 3M Company

Liesbeth Nieuwenhuizen-Clemens
      E-Mail: lclemens@mmm.com